دانستنی‌های جالب در مورد عروسک بو پیپ – Bo Peep – Toy Story | قسمت اول

دانستنی بو پیپ

برای سال‌ها، نقش بو پیپ بعد از Toy Story 2 نامعلوم بود. ما می‌دانستیم که او برای Toy Story 3 به مرخصی رفته است ولی از قضایای بعد از آن خبری نداشتیم. همه‌ی این‌ها بعد از نمایش نسخه‌ی چهارم فیلم عوض و به او جانی دوباره بخشیده شد.

در داستان اسباب‌بازی 4 او مهمترین نقش خود تا به حال را ایفا می‌کند. ما نه تنها فهمیدیم که در طی داستان اسباب‌بازی 3 بر او چه گذشته بلکه دیدیم شخصیت او از دفعه‌ی قبل چقدر رشد کرده است. ما در اینجا چند نکته درمورد بو پیپ گردآوردیم که فکر می‌کنیم هر کسی که طرفدار Toy Story هست باید آنرا بداند.

 

شخصیت او بر اساس یک شعر برای بچه‌های مهدکودکی نوشته شده است

بسیاری از اسباب‌بازی‌های Toy Story بر اساس نسخه‌ی اصلی آنها در واقعیت ساخته شده‌اند. مثل باربی یا آقای سیب‌زمینی و همینطور زورگ که بر اساس Darth Vader در جنگ ستارگان ساخته شده‌است. بو پیپ هم از این قاعده مستثنی نیست و شخصیت او به شعری حداقل 200 ساله برمی‌گردد که برای بچه‌ها سروده شده است.

این شعر درمورد بو پیپ کوچک است که گوسفندهایش را گم کرده ولی در انتها آن‌ها یکی یکی راهشان را به سوی او پیدا می‌کنند. در طی سالیان دراز نوشته‌های زیادی در مورد بو پیپ‌ منتشر شده‌است که در عین تفاوت‌ها، نقاط مشترک زیادی نیز دارند.

نام همراهان او Billy، Goat و Gruff هستند

مثل شعر اصلی، در سری Toy Story نیز چند گوسفند بو پیپ را همراهی می‌کنند. اما چیزی که آنها را در این نسخه متمایز می‌کند این نکته است که آنها به یکدیگر چسبیده‌اند. فرق بعدی این است که آنها Billy، Goat و Gruff نام گذاری شده‌اند. این که آنها به هم چسبیده‌اند از یکی از داستان‌های بو پیپ نشات گرفته است. اسم‌های آنها نیز از افسانه‌ای به نام Three Billy Goats Gruff قرض گرفته شده‌اند. این که آنها از کجا آمده‌اند مهم نیست چون که هر جا که بو پیپ باشد آنها نیز تا انتهای داستان او را همراهی می‌کنند.

او قسمتی از یک چراغ خواب است

در جهان Toy Story، اندی همیشه یکی از خلاق‌ترین شخصیت‌های داخل آن است. او هیچوقت با وودی به عنوان وودی و با آقای سیب‌زمینی به عنوان آقای سیب‌زمینی بازی نمی‌کند. او هر بار که با اسباب‌بازی‌هایش بازی می‌کند شخصیت‌ها و سناریوهای منحصر به فردی را خلق می‌کند. برای همین اصلا جای تعجبی نیست که بعضی از اسباب‌بازی‌هایی که او با آنها بازی می‌کند در اصل اصلا اسباب‌بازی نبوده‌اند. بو پیپ در اصل جزوی از یک چراغ خواب بوده که اصلا قرار نبوده‌است کسی از او به عنوان اسباب‌بازی استفاده کند. بودن بو پیپ در بین اسباب‌بازی‌های اندی نشان می‌دهد که هر چیزی با میزان تخیل کافی می‌تواند یک اسباب‌بازی باشد.

او متعلق به مولی بوده است

بو پیپ بیشتر اوقات در زمان بازی، بین اسباب‌بازی‌های اندی دیده می‌شد ولی در اصل او متعلق به اندی نبود. چراغ خوابی که او و گوسفندهایش جزوی از آن بودند در اتاق مولی قرار داشت. بیشتر افراد از تاریکی می‌ترسند  و بچه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای کمک کردن به مولی در مقابل این ترس، این چراغ به او داده شد تا او شب‌ها بهتر بخوابد. در هر صورت چه او یک اسباب‌بازی باشد یا نه، این که او از کمک به دیگران لذت می‌برد یک واقعیت است.

او یارِ اسباب‌کشی “باز” است

در اولین فیلم Toy Story، اندی در حال اسباب‌کشی به یک خانه‌ی جدید است. برای اینکه اسباب‌بازی‌ها، هوای یکدیگر را داشته باشند آنها خود را دو به دو گروه‌بندی کرده‌اند. بعد از این که باز به اتاق اندی می‌آید و توانایی‌های پروازی‌اش را نشان می‌دهد، بو پیپ اعلام می‌کند که او یار اسباب‌کشی خودش را پیدا کرده‌است. این موضوع در فیلم چهارم و بعد از اینکه بو پیپ و باز برای بار دیگر با یکدیگر ملاقات می‌کنند، دوباره گوشزد می‌شود. بعد از اینکه آنها همدیگر را دوباره ملاقات می‌کنند، بو پیپ او را بغل می‌کند و می‌گوید: باز! یار اسباب‌کشیِ قدیمی من. این که طی سال‌ها هنوز باز و بو پیپ این پیوندشان را حفظ کردند نشانگر عمق دوستی آنهاست.

 

برای دیدن قسمت دوم کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید