بازی Ghost of Tsushima شما را به سفر حیرتانگیزی در دوران فئودالی ژاپن میبرد. به دنبال داستان انتقامای که در یک جهانِ باز به وقوع میپیونده، شما نقش جین ساکای که یک سامورایی تنها، از آخرین بازماندههای مدافعین Tsushima و آخرین فرد زندهی قبیلهیتان هستید را بازی میکنید. این بازی در تاریخ ششم تیر 1399 منتشر خواهد شد.
این به نظر یکی از آخرین بازیهای پر زرق و برق کنسول PS4 و قبل از اینکه در انتهای سال میلادی PS5 عرضه بشود، میباشد.
به گفتهی کارگردان بازی، آقای نِیت فاکس: در بازی Infamous(بازی قبلی این کارگردان) شما در حال کشف قدرتهایتان هستید. در این بازی ما به شما این اجازه را میدهیم تا احساسات یک سامورایی در دوران قرون وسطای ژاپن را از درون حس کنید.
جین ساکای، شخصیت اصلی بازی، دارای یک کاتانا(شمشیر ژاپنی)، یک قلاب و یک اسب وفادار است تا به او کمک کند ولی مواجهه شدن با یکی از ترسناکترین ارتشهای تاریخ جهان به هیچ وجه کار آسانی نخواهد بود.
در اینجا ما هرچه تا این لحظه از این بازی میدانیم را با شما درمیان خواهیم گذاشت.
نکات اصلی
- تاریخ عرضهی بازی: 6 تیر 1399
- پلتفرم: PS4
- توسعه دهنده: Sucker Punch
شخصیت اصلی بازی Ghost of Tsushima مردی به نام جین ساکای خواهد بود
برای بازگو کردن یک داستان خوب سامورایی، شما اول به یک سامورایی خوب احتیاج خواهید داشت. شخصیت اصلی بازی یعنی جین ساکای یکی از آخرین بازماندههای خط دفاعی در برابر حملات سهمگین مغولهاست و خوشبختانه میزان مهارت او در استفاده از کاتانا، جین را به ارتشی تکنفره مبدل میکند.
به جای پوشیدن یک زره پر زرق و برق، جین ترجیح میدهد یک کت حصیری بپوشد تا از خودش در مقابل باد و باران بهتر محافظت کند. پوشش قرمز او با برگهایی که در داخل جزیره در حال افتادن هستند، هماهنگی خاصی ایجاد میکند. این موضوع در گیمپلیهای نمایش داده شده خودنمایی میکند.
البته که جین به تنهایی خود نمیتواند از پس مبارزه با ارتش مغول برآید و او باید به دنبال همپیمانانی مانند ماساکو که یک کماندار خبره است، باشد. اما این پیمان خیلی زود هنگامی که جین از راهبی که ماساکو قصد انتقام گرفتن از او را دارد، دفاع میکند؛ از هم گسسته میشود و این امر با وجود اینکه ارتش دشمن درحال نزدیکتر شدن است، منجر به دوئلی دردناک میشود. پر واضح است که جمع کردن مردم سوشیما برای اینکه در کنار شما بجنگند کار سادهای نخواهد بود ولی چارهای جز این کار وجود ندارد.
گیمپلی Ghost of Tsushima دارای شمشیر، کارهای مخفیانه و قلاب است
شاید شما تا الان حدس زده باشید که جین یک استاد ماهر شمشیرزنی است و تا دلتان بخواهد هنگامی که شما راهتان را از بین ارتش مغول و جاسوسهای آنها باز میکنید، نبردهای تن به تن وجود خواهد داشت. تا جایی که ما دیدیم تمرکز اصلی زد و خوردها به هنر عکسالعمل بر میگردد. مثلا میبینیم که جین با شکیبایی منتظر این است تا دشمنان به سوی حمله کنند و او حملهی آنان را منحرف و سپس با شمشیرش به آنها ضربه زده و بکشد. وقتی عدهی زیادی در برابر شما هستند باید عکسالعمل خود را به درستی زمان بندی کنید تا بتوانید تمامی انواع سلاحها مانند نیزه، شمشیر و سپر را به موقع منحرف کنید.
در بازی همچنین قسمتهای مخفیکاری(مانند بازی Tenchu) وجود دارند که شما میتوانید ناگهان در برابر دشمنان قرار بگیرید. در این حالت گذشت زمان آهسته شده و به شما اجازه میدهد تا همهی دشمنان را از پای درآورید. برای رسیدن به کمینگاههای مناسب، جین قلابی به همراه دارد که به او اجازه میدهد سریع خود را به موقعیت مناسب برساند. او حتی میتواند مانند دِریک در بازی آنچاتد 4، قلاب خود را در میانه هوا به صورت آتروباتیکبار پرت کند.
داستان بازی Ghost of Tsushima بصورت جهان باز و در ژاپن فئودالی اتفاق میافتد
بازی جدید شرکت Sucker Punch از شهرهای صنعتیای که بازی Infamous در آنها روایت میشد فاصله گرفته و در ژاپن زمان فئودالها اتفاق میافتد. سال 1274 میلادی است و شما در جزیرهی معروف Tsushima در ژاپن هستید. همانطور که از تریلرهای بازی مشخص است، بازی دارای مناظر بسیار چشمنوازی است.
شما نقش یکی از آخرین بازماندههای جنگجوهای سامورایی را دارید و داستان اینطور پیش میرود که سال 1274 میلادی، سال حملهی مغولها به جزیرهی Tsushima است. بنابراین زمان پوشیدن لباس سامورایی و دفاع از میهن فرا میرسد.
نیت فاکس کارگردان بازی در شرکت Sucker Punch اینطور توضیح میدهد: وقتی که ما به تجاوز مغولها به Tsushima در سال 1274 رسیدیم، همهچی جور درآمد. ناگهان ما میدانستیم که قهرمانان کی هستند، افراد شرور بازی چه کسانی هستند، اینکه در آن زمان جهان به چه شکلی بوده و در آخر اینکه ما یک تعریف کامل از بازی بدست آوردیم.
تصمیم Sucker Punch برای جهان باز بودن بازی، با توجه به موفقیت بازی قبلی آنها به نام Infamous که در همین سبک روایت میشود، جای تعجبی ندارد.
فاکس میگوید: ما میخواستیم در سبک جهان باز بمانیم به این دلیل که اینکار به بازیکن قدرت انتخاب و تصمیمگیری میدهد. هنرمندان و مهندسان شرکت به این جهان بر روی پلیاستیشن 4 زندگی بخشیدند و ما میخواستیم که همه چی مانند رقص علفهای بلند هنگام وزش باد تا صدای مرغهای ماهیخوار در دوردست، طبیعی جلوه کند.
به گفتهی شرکت Sucker Punch تمامی وقایع در جزیرهای بزرگ که پر از مکانها، شهرها و مردمانی گوناگون است، به وقوع میپیوندد.
ظاهرا شما به عنوان آخرین سامورایی باقیمانده مجبور هستید تا راه و روش و سنت قدیمیتان را کنار بگذارید و با یاد گرفتن روش مبارزهای جدید به نام روح، از پس دشمنان برآیید. بله؛ این، عنوان بازی که Ghost of Tsushima یا همان روح سوشیما است را توضیح میدهد.
دنیای بازی خیرهکننده است
اگر شما در اینکه Sucker Punch در طراحی دنیاهای همه جانبه و رنگارنگ بسیار زبده است، شک دارید بهتر است به طراحیهای هنری منتشر شده از بازی نگاهی بیندازید. از نیلوفرهای آبی گرفته تا انواع معابد، همگی دارای زیباییهای منحصربفردی هستند.
خودتان میتوانید ببینید: